kohlskitchen.com

Megosztás

Árajánlat kérő lista

Céges ismerősök

Fotó albumok

Nincs még album létrehozva.

Videók

Nincs még videó hozzáadva

Események

Nincs még esemény létrehozva
kohlskitchen.com
A K�zigazgat�si �s Igazs�g�gyi Miniszt�rium hivatalos oldal�n tal�lhat� c�ges adatok megtekint�se.
Céges információk
Név:
kohlskitchen.com
Létrehozva:
2012. január 11., szerda
Létrehozta:
Szavazatok:

Leírás

Cégünk profilja a funkcionális élelmiszerek gyártása és forgalmazása. Fő területünk a diabetikus, alacsony szénhidrát tartalmú malomipari, sütőipari és tésztaipari termékek kifejlesztése, előállítása, forgalmazása. A magyar élelmiszeripar csak akkor tudja megőrizni és növelni hazai és export piacait és versenyképességét, ha erősíti és hatékonyabbá teszi innovációs tevékenységét. Hazánkban igen csekély azoknak a élelmiszereknek a köre, melyek összetételüknél, és érzékszervi tulajdonságaiknál fogva minden szempontból megfelelnek a cukorbetegségben szenvedő embereknek. Magyarországon 800 ezren érintettek ebben a népbetegségben, és közel 3 millió honfitársunk túlsúlyos.
Cégnév Warning: file_get_contents(): http:// wrapper is disabled in the server configuration by allow_url_fopen=0 in /var/www/virtual/cegprofil.hu/htdocs/components/com_community/templates/blueface/groups.viewgroup.php on line 685 Warning: file_get_contents(http://maps.google.hu/maps/api/geocode/json?address=&sensor=false): failed to open stream: no suitable wrapper could be found in /var/www/virtual/cegprofil.hu/htdocs/components/com_community/templates/blueface/groups.viewgroup.php on line 685
Cím
Telefonszám
Webcím kohlskitchen.­com
E-mail cím
Egyéb adatok

Munkatársaink Kérdésed van? Fordulj munkatársainkhoz bizalommal, akik mindenben segítenek!

Szolgáltatások

Közlémenyek

2012. január 11., szerda - DI-AD-ALK Kft


A cukorbetegség mindenek előtt a szervezet szénhidrát-anyagcseréjének zavara, a normálistól eltérő működése, másod sorban a fehérje- és zsíranyagcserére is jelentős hatással van. Az emberi szervezet egészséges működéséhez öt tápanyag fontos, amelyeket táplálékainkból nyerünk. Ezek: fehérje, szénhidrátok, zsírok, ásványi anyagok és vitaminok.
Szénhidrátok: 
Az élő és egészséges szervezet energiatermelése szempontjából legkönnyebben mozgósítható anyagok. Két típusuk van:
1. Egyszerű szénhidrátok: elfogyasztás után nagyon gyorsan felszívódnak és megemelik a vércukorszintet.
szőlőcukor (glukóz)kristálycukor
gyümölcscukor (fruktóz)gyümölcsök
tejcukor (laktóz)tejtermékek


2. Összetett szénhidrátok: sok egyszerű cukormolekula kötődik egymáshoz, amelyek lebontása hosszabb ideig tart, így vércukoremelő hatása lassabb.
keményítőburgonya, rizs, kenyér
növényi rostok (cellulóz, pektin)zöldség, főzelékfélék, gabona magvak


A mindennapi ételeinkkel elfogyasztott szénhidrátok a gyomor-bélrendszerben emésztésre kerülnek, glukóz-molekulákra bomlanak, ezután a bélfalon keresztül a szervezetben felszívódnak, a vérkeringésbe jutnak (a vércukorszint emelkedik). A vérből a szervezet sejtjébe kerülve a cukor elég (vércukorszint csökken). A cukor elégve az élethez szükséges energiát adja. A glukóz a sejtekbe az inzulin nevű hormon segítségével a sejtfalon lévő receptorokon keresztül jut. Ha a hasnyálmirigy ß sejtjei egyáltalán nem vagy csak kis mennyiségben termelnek inzulint vagy a termelt hormon nem jó minőségű, akkor a cukor nem kerül a sejtekbe, a véráramba felhalmozódik, mely magas vércukorszintben mutatkozik meg. Ez lehet az egyik oka a cukorbetegségnek.
A másik ok a nem normális étkezésből, az elhízásból adódik. A súlyfelesleggel rendelkező emberekben a zsírsejtek száma megnő, a zsír felhalmozódik, s ezzel együtt a sejtfalon lévő receptorok száma is emelkedik. A termelt inzulin nem lesz elegendő ehhez a szinthez, és a glukóz szintén nem jut be a sejtekbe. A felesleges cukor vesén keresztül való kiválasztásának bizonyítéka a megnövekedett szomjúságérzet és a vizelet mennyiségének növekedése. Mivel a test sejtjeiben nem szabadul fel kellő mennyiségű energia, ezért fáradékonyság, esetleg fogyás jelentkezhet.
Kezelés: fő cél a vércukorszint normalizálása. Normál érték: 3,3 - 5,5 mmol/l




Cukorbetegek étkezése:
Az energiafelvételnek egyénre szabottan kell történnie. Nem mindegy melyik cukorbeteg pácienc milyen étkezési szokásokat vesz fel, hiszen néhány diéta típus csak súlyosbítja a cukorbetegséget.


Az energiafelvételnek egyénre szabottan kell történnie. Nem mindegy melyik cukorbeteg pácienc milyen étkezési szokásokat vesz fel, hiszen néhány diéta típus csak súlyosbítja a cukorbetegséget. 
Egy normális testtömegű cukorbeteg diétájának az energiatartalma annyi legyen, amennyit a testtömege és munkaképességének fenntartása igényel (1500 -3500 kcal/nap). Amennyiben a cukorbeteg elhízott, akkor a fogyás érdekében az energia bevitelt csökkenteni kell. A testtömeg csökkentés nem megy könnyen, elsősorban nagy akaraterőre van szükség, ugyanis 1 kg leadásához 7000 kcal. val kell kevesebbet enni. Tehát ha a fogyókúrázó naponta 1000 kcal-val csökkenti az energia felvételét, akkor 1 hét alatt adhatja le az 1 kg-ot. 
Ajánlott energia mennyiség fogyókúrában: 1000-1500 kcal. 
Cukorbeteg fogyókúrát szigorúan csak orvosával és dietetikusával megbeszélve kezdjen illetve folytasson otthonában, mert csak rosszabodhat az állapot, ha rossz étrendet választ, és a cukorbetegség állapota is súlyosabbra fordulhat. 
Az étrend tápanyag-összetétele: 
Kiegyensúlyozott. egészséges táplálkozás elveit kell követni. Ez azt jelenti, hogy a táplálék formájában felvett energia kb. 50%-át szénhidrátból, 20%-át fehérjéből, 30%-át pedig zsírból fedezi a cukorbeteg. 
A szénhidrátok közül előnyben kell részesíteni a lassabban felszívódó szénhidrátokat. A zsírfogyasztás nagyobbik részét a telítetlen zsírsavakat tartalmazó növényi zsiradékokkal (olaj, margarin) kell fedezni. 



Az étkezések gyakorisága: 
A meghatározott napi szénhidrátmennyiséget (130g-160g-180g) öt-hat mennyiségre kell elosztani. Nem szabad egy két alkalomra sűríteni a napi étkezéseket, hiszen akkor a túl nagy mennyiség nem tud rendesen felszívódni, és megint csak felhalmozódás lesz a vége, ami a cukorbetegséget fokozza.

A meghatározott napi szénhidrátmennyiséget (130g-160g-180g) öt-hat mennyiségre kell elosztani. Nem szabad egy két alkalomra sűríteni a napi étkezéseket, hiszen akkor a túl nagy mennyiség nem tud rendesen felszívódni, és megint csak felhalmozódás lesz a vége, ami a cukorbetegséget fokozza.
IDŐ1000 kcal étrend-130g CH160gCH180gCH
Reggeli (7ó30p):2040g40g
Tízórai (10ó):1515g20g
Ebéd (12ó 30p):3545g50g
Uzsonna (15ó 30p):1515g20g
Vacsora (18ó):3030g30g
Pótvacsora (21ó):1515g20g
 130g160g180g


Inzulin kezelésénél az étkezést az inzulin hatásával összhangba kell hozni.
Inzulin beadását követően:
- gyors hatású inzulin (Actrapid, Humulin R) 30 percet
- gyors hatású és elhúzódó hatású inzulinnál 45 percet
- elhúzódó hatású inzulinnál 60 percet
- inzulinanalóg (Humalóg) esetén nem kell várni
A gyógyszert étkezés előtt 30 perccel kell bevenni, a Glukobayt pedig az étkezés első falatjával. 



Mit egyen a cukorbeteg? 
A cukorbetegeknek fokozottan oda kell figyelni a táplálkozásban nem csak a mennyiségre vagy az időbeosztásra, hanem arra is, hogy milyen ételt fogyaszt, mit visz be a szervezetébe. A cukorbetegség nem játék, így ha valaki nem tartja be az alapvető szabályokat, akkor a cukorbetegség mértéke csak rosszabbodik.

A cukorbetegeknek fokozottan oda kell figyelni a táplálkozásban nem csak a mennyiségre vagy az időbeosztásra, hanem arra is, hogy milyen ételt fogyaszt, mit visz be a szervezetébe. A cukorbetegség nem játék, így ha valaki nem tartja be az alapvető szabályokat, akkor a cukorbetegség mértéke csak rosszabbodik.
Húsok, húskészítmények:
Sovány húsokat (hal, csirke, vadhúsok, sertéshús sovány részei, borjú, marhahús, házi nyúl), sovány felvágottak (gépsonka, zalai, pulykafelvágott, csirkefelvágott, párizsi, baromfi, virsli) lehet fogyasztani. A belsőségek, zsírosabb húsok és felvágottak magasabb koleszterintartalmuk miatt nem ajánlottak.
A véres és a májas hurkának jelentős szénhidrát, valamint energiatartalma van, ezért nem javasolt. A húsoknak nincs szénhidráttartalma, de azért nem lehet mértéktelenül fogyasztani az esetleges vese szövődmények miatt.
Tej-tejtermékek:
Szénhidráttartalmukat a napi megengedett szénhidrátmennyiségbe be kell számolni.
Fogyasztható: tej (1,5% zsírtartalmú), író, aludttej, kefir, natúr joghurt, félzsíros tehéntúró, tejföl (12% zsírtartalmú), sovány sajtok (Túra, Tenkes, Óvári, Köményes), kockasajt. Házilag, mesterséges édesítőszerrel elkészített kakaó, gyümölcsjoghurt.
Napi 0,5 l tej és tejtermék fogyasztása ajánlott. Cukorbetegek ezt 2-3 alkalomra elosztva fogyasszák!
Kenyér- és gabonafélék:
Magas rosttartalma miatt a Bakonyi barna, Graham, rozskenyeret, magos zsemlét, rozsos zsemle javasolt. Fehér kenyérből 4 dkg, barnából 6 dkg javasolt.
Ételek sűrítéséhez graham-lisztet, zablisztet használhatunk. 1-2 ek. műzlit (zabpehely, árpapehely, rozspehely) keverve ajánlunk natúr joghurtba, házi gyümölcsjoghurtba. A magas rosttartalmú élelmiszerek kedvező hatással van a vércukorszintre, megkötik és kiviszik a szervezetből a méreganyagokat, a koleszterint, teltségérzetet adnak és a székrekedést is megelőzik.
Kifőtt tésztát önálló ételként hetente egyszer egyen, amely szárazon 4-5 dkg! Nem javasolt az ízes metélt és a burgonyás tészta.
A rizst párolt zöldségekkel együtt javasoljuk (sárgarépás, gombás, zöldborsós). Önálló köretként 4-6 dkg legyen a mennyisége nyers állapotban. Attól, hogy a száraztészta és a rizs az ételkészítés folyamán 1,5-2-szeresére duzzad, szénhidráttartalma nem változik.
Zöldség- és főzelékfélék:
Nyersen, párolva, habart főzelékként fogyaszthatók. Azoknak a zöldség- és gyümölcsféléknek, melyeknek 100g-ja 5 g szénhidrátot tartalmaz mért mennyiségben fogyaszthatók (burgonya, kukorica, zöldborsó). Cukorbetegségben szárazhüvelyesek egyéni tolerancia szerint fogyaszthatók.
Gyümölcsök:
A banán, a szőlő és az aszalt gyümölcsök (mazsola, datolya, füge) fogyasztása nem javasolt. A többi gyümölcs nyersen, főzve vagy diabetikus édességként fogyaszthatók.
Az olajos magvak energia, zsír, fehérje és szénhidráttartalma jelentős, ezért fogyókúrázó cukorbetegeknek nem ajánljuk.
Tojás:
Szénhidráttartalma nincs, de koleszterintartalma jelentős. Önálló ételként és ételkészítéshez összesen 1 héten hármat javaslunk.
Italok:
Víz, diabetikus limonádé, cukormentes üdítőitalok és gyümölcslevek fogyaszthatók. Alkoholtartalmú italok közül cukorbetegségben a száraz bor és diabetikus sör mérsékelt fogyasztása megengedett. Az égetett szeszeket nem javasoljuk, nagyon magas cukor- és energiatartalmuk miatt.
Mesterséges édesítőszerek 
1. Cukorhelyettesítők: szacharin, Polisett, Polisweet, Édeske, Huxolin, Canderel, Vital, Assugrin.
Se energia, se szénhidráttartalmuk nincs. A dobozon meghatározott mennyiség fogyasztható, afölött hasmenést okozhat.
2. Cukorpótlók: Glukonon, Glukosweet, Fruktoz, Szorbitol, Pea diat. Energia és szénhidráttartalma azonos a cukoréhoz, ezért a napi megengedett szénhidrátmennyiségbe beszámítandó. Felszívódása lassabb, ezért fogyasztható. Maximum 30 g fogyaszthatók belőlük naponta, beszámítva a napi megengedett szénhidrátmennyiségbe.
Diabetikus élelmiszerek 
A cukorbetegek által fogyasztható termékek narancsszínű koronggal vannak jelölve.
A light termékek nagy része is cukormentes. Javasoljuk, hogy vásárláskor az élelmiszerek összetételét nézzék meg a csomagoláson.
Hipoglikémia Ha a vércukorszint 2,2 mmol/l alá süllyed, akkor alacsony vércukorszintről, hipoglikémiáról beszélünk. Általában gyógyszert szedő és inzulinos cukorbetegeknél fordul elő, de a tüneteket és tennivalókat minden cukorbetegnek ismerni kell.
Tünetek:
éhségérzet, szédülés, szívdobogás, remegés, szájzsibbadás, verejtékezés, ingerlékenység, szórakozottság.
Teendők:
gyorsan felszívódó szénhidrátot kell fogyasztani: szőlőcukor szétrágva, cukros limonádé, üdítőital. Ezzel 1-2 mmol/l-es vércukor emelkedés érhető el. A tünetek enyhülése után 15-30 g összetett szénhidráttartalmú ételt kell elfogyasztani (kenyér, zsemle).
FONTOS:
- Legyen a cukorbetegnél mindig szőlőcukor (gyorsan felszívódó egyszerű szénhidrát) és háztartási keksz vagy szendvics (összetett szénhidrát).
- A cukorbetegeknek nem kell külön főzni. Az ételt utólag is lehet édesíteni a családtagoknak.
- Használjon a cukorbeteg konyhai mérleget és a tápanyagtáblázatot, mert így kialakul a mennyiség-érzékelés (sacc-érték).

http://www.kohlskitchen.com/cukorbetegseg.html

 

 

 


Nincs még Fórum közzétéve.

Online felhasználók

0 felhasználó és 6119 vendég online

Facebook

Warning: Creating default object from empty value in /var/www/virtual/cegprofil.hu/htdocs/administrator/components/com_acymailing/classes/fields.php on line 36 Warning: Creating default object from empty value in /var/www/virtual/cegprofil.hu/htdocs/administrator/components/com_acymailing/classes/fields.php on line 58 Warning: Creating default object from empty value in /var/www/virtual/cegprofil.hu/htdocs/administrator/components/com_acymailing/classes/fields.php on line 58